13 Ocak 2018 Cumartesi

SEVDALI BULUT | NAZIM HİKMET

Masallar çocuklar için anlatılır çoğu kez. Ama aslında büyükleredir öğütler. Zaten geleceğin büyükleri de şimdiki küçükler değil midir?

Masal okumayı severim dinlemeyi de. Kütüphaneden kitap seçerken bu kitabı gördüm. Türk folklorcusu Boratav'ın öğrencilerinin halkın ağzından dinleyip topladıkları bazı masalları kendine göre işlemiş yazar. Oysa ondan hiç masal dinlememiştim. Merak edip okudum. Eğer siz de Nazım'dan masal dinlemek isterseniz buyurun Sevdalı Bulut'un gölgesine..

Sonsuz sağlık taşı için yola çıkanların masalını anlatırken şu öğüdü çok hoşuma gitti:
Sen de onun gibi yorulmadan, sen de onun gibi inanarak yürü. İnanan sona erer...
Ak sakallı adamı anlatırken ise şöyle sesleniyor:
Sen de inanmadığına, inanmadığını söylemekten çekinmez, inandığın için taşlanmayı göze alırsan o yıllardan bir yıl, ülkelerden bir ülkede yaşayan iyiliği bilgisinden, bilgisi iyiliğinden çok adam gibi sonsuz gençliğe kavuşursun oğlum.
Oğlumun ninnisi kısmı ise danaların bostana girdiği ninnilerden çok farklıydı:
Bak alnında çizgiler, saçların ak. Gözlerin yeryüzünün en anlamış gözleridir. Yüzün sonsuzluk gibi güzel. Düşme kuşkuya, korkma bulamadım diye, oku bulursun. Oku çarpışarak, oku okuduğunu kavgadan ayırmadan...
Bir gemici gibi yılmaz,  bir yapıcı gibi yaratan, bir filozof gibi bilgili ve bir artist gibi yürekli ol...
Uyu yavrum, uyu, ninni...
Kitaba adını veren Sevdalı Bulut'a kulak verdiğimizde:
İyi insanlar, iyi hayvanlar, iyi bulutlar hiçbir zaman kaybolmaz. Seven ölmez.
Diğer masallara gelince, her birinde farklı anlamlar yakalıyorsunuz. Tıpkı ayağına diken batan karga da olduğu gibi. Emanet edilen bir diken beraberinde türlü hadiseleri getirmişti.

Kitapta yer alan masalları merak ettiyseniz daha da ötesi bu masalları Nazım'dan dinlemek isterseniz size bu kitabı tavsiye ederim. Beraberinde keyifli okumalar dilerim.

:)

15 yorum:

  1. Ah o masallar eskiden ne çok dinlerdim okurdum şimdi hayatın zorlu masallarını dinliyoruz :) Kitap da ki alıntılar çok güzeldi.. Ak sakallı adamın öğüdü çok güzeldi gerçekten .Emeğine sağlık canım benim sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatın zorlu masalları arasına birkaç eski masal sıkıştırsak hiç de fena olmaz sanki:) Teşekkür ederim. Sevgiler...

      Sil
  2. Bilgilendirme icin tesekkr ederiz :) col zevkli olmali

    YanıtlaSil
  3. Masalları çocukluğumdan beri severim ve anlatırım, anlatırlarsa da zevkle dinlerim. Büyülü bir dünyaya adım gibi hissederim. Tanıtım için ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Masalların yeri bende de ayrıdır. Teşekkür ederim.:)

      Sil
  4. Nazım'ın doğum gününe 2 gün kala ne güzel bir post olmuş. Bayılırım bende, bazen de ağlardım okurken. Örneğin siyah inci kitabında. Oğlum tuhaf tuhaf bakmıştı bana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Masalların ayrı bir tadı oluyor hele güzel insanlar tarafından yorumlanmışsa. Oğlunuza da kıyamam ya.:)

      Sil
  5. sevdalı bulut okumadım ama hatırlıyom ya bunun tiyatrosu vardı galba izlemiştim o mu acaba yaa. genco erkal galibağa, bi de bi kız vardı yanında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tiyatrosunu bilmiyorum ama bakayım bir ara.:)

      Sil
  6. Etkileyici bir kitap anlatımı olmuş. Hemen alıp okuyasım geldi, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Masalsa ve Nazım Hikmettense okunmazmı

    YanıtlaSil